Cestovatelské trendy v číslech

Zajímá vás, jak se vlivem covidu proměnily naše cestovatelské zvyklosti? O jaký typ ubytování máme ve střední Evropě aktuálně zájem? Jak se vyvíjí digitalizace cestovního ruchu? Které hotely jsou oblíbené? Pojďme se společně podívat na pár takových čísel.

Níže zmíněná čísla vychází z výzkumu, který si nechala zpracovat Szallas Group, skupina sdružující digitální cestovatelské produkty z Maďarska, ČR, Polska a Rumunska. Zúčastnilo se ho více než 6000 respondentů z řad zájemců o produkty skupiny Szallas Group. Jedná se přímo názory cestovatelů ze střední a východní Evropy, tedy i těch z Česka.

98 %

Drtivá většina respondentů uvedla, že chtějí flexibilitu – možnost zrušit nebo změnit pobyt. Vyžadují taktéž dodatečné hygienické služby jako sníženou kapacitu, stravování na pokoji, dezinfekci rukou a roušky.

46 %

Z 39 % na 46 % se od roku 2015 do 2021 zvýšil podíl nehotelových rezervací. Podíl těch hotelových naopak klesl z 61 % na 54 %. Cestovatelé se ubytovávají raději v menších vilách, penzionech, apartmánech a rekreačních domech, kde se nesetkají s tolika dalšími lidmi. Portál Hotel.cz ze Szallas Group však nedostatkem klientů netrpí, ba naopak více lidí hledá ubytování online.

75 %

Tři čtvrtiny respondentů si hledají informace o ubytování a cestování na online rezervačních stránkách, neobrací se na žádné cestovní agentury. Vše si raději zařizují po vlastní ose.

19 %

O tolik narostl zájem o lázeňské pobyty mezi lety 2019 a 2021. Vyplývá to ze statistik portálu Spa.cz a zřejmě na tom má značný podíl i podpora tuzemského cestovního ruchu v podobě lázeňských poukazů, které stát poskytoval.

67 %

Šedesát sedm procent klientů preferuje cestování do zahraničí vlastním automobilem. Je to bezpečnější než cesta letadlem, při níž se setkáte s celou řadou dalších lidí.

70 %

V roce 2021 chtělo do zahraničí cestovat 30 % lidí, v příštích 2-3 letech to plánuje 70 % respondentů.

Další zajímavá čísla o digitalizaci a proměně, jíž prošel cestovní ruch, najdete přímo ve výzkumu provedeném Nielsen IQ.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>