Vydáte se na dovolenou a očekáváte, že to bude skvělý podívaná, že si užijete všechno, co jste si zaplatili, všechno, co chcete a co máte v ceně. Kvalitní ubytování, bezproblémová přeprava, zakoupené výlety, jídlo v all inclusive a mnoho a mnoho dalšího. Vaše vysněná dovolená však nemusí dopadnout vždycky tak dobře, jak jste si vysnili.
Cesta plná očekávání
Na dovolenou se přirozeně těšíte, vybíráte taková místa, která jste ještě neviděli, chcete ráj na zemi, místo, které je vhodné pro rodinu s dětmi, blízko pláž, čistý a krásný pokoj. Přijedete na místo určení a nemáte daleko k pláči. Špinavý pokoj, o pár tříd horší, než jste si pořídili, výhled namísto moře na protější hotel, hluk i hodně po půlnoci, pláž vzdálená dvacet minut autobusem. To není dovolená, kterou jste si vysnili. Řešíte to s delegátem, ale ten se k vašim požadavkům staví laxně. Reklamovat dovolenou je řešení.
Řešte přímo na místě
Jestliže se objevují nějaké vady, které vám kazí dovolenou, pak se je snažte řešit ihned na místě. Delegát cestovní kanceláře by vám měl být k dispozici a podle toho může zjednat nápravu. Pokud tomu tak není, můžete si zjednat nápravu sami a následně žádat náhradu nákladů po cestovní kanceláři. Například hotel neodpovídá tomu, co jste si objednali. Přestěhujte se do jiného hotelu odpovídající úrovně, zajistíte si sami stravu, cestu na pláž, chybějící vybavení pokoje. Následně pak požádáte o kompenzaci všech nákladů, které jste museli vynaložit.
Důkaz místo slibů
Během dovolená nezapomínejte na pořizování důkazů. Důležitý je protokol, který sepíšete s delegátem o vadách zájezdu a necháte si jej podepsat. Vyfoťte také nedostatky jako špinavé stoly v jídelně, zkažené jídlo, plísně v koupelně, neodpovídající ubytování. Zkontaktujte se s dalšími hosty v hotelu, pokud mají podobné problémy, vezměte si kontakt a využijte je jako svědky.