Vydáte se na dovolenou a očekáváte, že to bude skvělý podívaná, že si užijete všechno, co jste si zaplatili, všechno, co chcete a co máte v ceně. Kvalitní ubytování, bezproblémová přeprava, zakoupené výlety, jídlo v all inclusive a mnoho a mnoho dalšího. Vaše vysněná dovolená však nemusí dopadnout vždycky tak dobře, jak jste si vysnili.
Cesta plná očekávání
Na dovolenou se přirozeně těšíte, vybíráte taková místa, která jste ještě neviděli, chcete ráj na zemi, místo, které je vhodné pro rodinu s dětmi, blízko pláž, čistý a krásný pokoj. Přijedete na místo určení a nemáte daleko k pláči. Špinavý pokoj, o pár tříd horší, než jste si pořídili, výhled namísto moře na protější hotel, hluk i hodně po půlnoci, pláž vzdálená dvacet minut autobusem. To není dovolená, kterou jste si vysnili. Řešíte to s delegátem, ale ten se k vašim požadavkům staví laxně. Reklamovat dovolenou je řešení.
Měsíční lhůta
Po návratu do domoviny je nutno písemně dovolenou reklamovat u cestovní kanceláře. Protokol, který sepíšete s delegátem, není reklamace. Kopii spolu s fotografiemi, výpovědi svědků a protokol sepsaný s delegátem přiložte k reklamaci. Tu musíte uplatnit již měsíc od skončení zájezdu. Cestovní kancelář následně do třiceti dnů reklamaci vyřídí a bude vás informovat o výsledku. Nedělejte si naděje, obvykle to bývá směšně nízká částka, pokud vůbec nějaká. Můžete se obrátit na právní pomoc nebo specializované společnosti, které se tomuto věnují. V nejkrajnějším případě můžete podat žalobu.
Co všechno reklamovat:
- Jiný než slíbený hotel
- Jiný druh ubytování nebo jiný počet *
- Pokoj bez výhledu na moře (pokud byl zaplacen)
- Pokoje bez klimatizace, fénu, balkonu, terasy atd..
- Nefunkční koupelna či jiné vybavení
- Zápachy
- Hluk během dne i noci
- Plíseň a hmyz v pokojích
- Pláž daleko od hotelu (chybně uvedené informace)
- Jednotvárná, špatná nebo zkažená strava
- Chybějící lehátka, slunečníky a podobně